ניצת הלב
שתף חברים!

הספר שפע קידס – ריאיון עם ליאת רגב

     

    מתוך הריאיון לתכנית הרדיו עם ליאת רגב – הספר "שפע קידס – איך לגדל ילדים לשפע"

    ליאת רגב : מהי פתיחת שפע?

    ניצה יניב : פתיחת שפע היא היכולת לבחור מתוך השפע שיש לנו,  3(1)
    ולעשות זאת בצורה חכמה כך שלא נרגיש שהחמצנו ונישאר עם תחושה שלשכן יש יותר,
    ונרגיש מסופקים ומלאים.

    ליאת רגב: אז את אומרת שאנחנו חיים בשפע?

    ניצה יניב: כן, אנחנו חיים בשפע.
    אם את מסתכלת על מה שיש בסופר, בשווקים,
    יש לנו שפע מה שמעמיד אותנו ברצון ובצורך לבחור.

    ליאת רגב: את מוציאה לאור עכשיו ספר, שנקרא "שפע קידס" שמה הוא בא לומר לנו ההורים ?

    ניצה יניב: זה קשור לגבולות.
    בכל מקום שהלכתי ללמוד איך לעזור לעצמי כהורה מול הילדים
    אמרו לי בעיקר מה אסור לעשות, לשים גבולות, להיות נוקשה ולהיות סמכותית.
    אבל בפועל המציאות היא אחרת, הילדים רוצים הכל, עכשיו, הרבה !
    ואנחנו ההורים שגדלנו בדור שהיה לו פחות מזה
    והיינו נוחים וצייתנים, נמצאים במציאות שכל הזמן אנחנו הודפים, 
    ואלפי הורים שעבדנו איתם ממש מתקשים להבין איך נוצר מצב שבו
    אנחנו חווים הישרדות וחסך במקום לחוות שפע.

    ליאת רגב: את מדברת על החוויה של הילדים?

    ניצה יניב: אני מדברת על החוויה גם של הילדים וגם שלנו ההורים. 4
    התקשורת של הורים מול הילדים היא קשה.
    עם כל השפע שיש והנוחות של הילדים זה היה אמור להיות קל יותר לגדל היום ילדים .
    לילדים היום יש חדר נפרד, טלוויזיה, מותגים, לנו לא היו את הדברים האלה…
    ובפועל זה הפך להיות אתגר הרבה יותר מסובך ומורכב.

    ליאת רגב: אז מה אתן מציעות בספר להורים ?
    ניצה יניב: אנחנו מגדירות טיפוסי הורים וטיפוסי ילדים.
    כשפונים לעולם הנחיית ההורים אנחנו נשמע המון פעמים לשים גבול,
    תתייחסו לכל הילדים באותו אופן, תחליטו על אחידות,
    ואנחנו אומרות שזה לא כזה פשוט,
    יש מספר טיפוסי ילדים, ועם כל אחד את רוצה להתנהג בדרך המתאימה לו.
    יש את הילד הרוצה שרוצה יותר, ואת הילד הנוח שזורם ומוותר,
    והילד המאופק והמתחשב.
    ועם כל אחד את צריכה לפעול אחרת.
    הילד הרוצה צריך גבולות לדוגמא.
    גם אנחנו כהורים יש לנו סגנון תקשורת שונה. אנחנו טיפוסי הורים שונים.
    ומכאן נגזרת ההתנהלות והתקשורת שלנו עם הילדים.
    הפיתרון החד והברור שאומר פשוט להעמיד גבולות הלכה למעשה
    לא עומד במבחן המציאות,
    וצריך להתאים גם לנו וגם לילדים את צורת התקשורת וההתנהלות מולם
    על מנת ליצור מצב שבו יש אוירה טובה בבית.

    ליאת רגב: בסופו של דבר מילת המפתח היא איזון,
    כי למשל ילד מאופק שלא דורש ומרגיש שהוא צריך לוותר כל הזמן
    דווקא ילד כזה צריך לדרבן , וללמד אותו לבקש ולדרוש,
    וילד שחושב שמגיע לו צריך גבולות.

    ניצה יניב: נכון. אם את רוצה שהוא יהיה מבוגר אחראי, כן, צריך להעמיד לו גבול,

    והילד שמוותר, אותו צריך לעודד לפתח את המיומנות לעשות עבורו,התנהלות נכונה עם כסף
    ולא לזרום עם הוותרנות שלו כי זה נוח יותר.

    ליאת רגב: את עוסקת הרבה במצב של תודעה, תודעה בוראת מציאות,
    וכשאנחנו חיים בתודעת שפע גם במציאות שלי יהיה שפע.
    מה הקשר בין העשייה הזו לכתיבת הספר?

    ניצה יניב: בסופו של דבר כדי לברוא מציאות צריך לטעון ברגש מעבר לתמונה המנטאלית.
    אנשים מדמיינים, עושים לוח חזון, אבל צריך לטעון ברגש.
    ילדים הם המקום הכי בסיסי ורגשי שלנו,
    כל ההורים שהגיעו אליי, עקב אכילס שלהם היה הקשר עם ההורים שלהם או הילדים שלהם.

    הרי מה אנחנו רוצים? להיות הורים טובים ושהילדים שלנו יהיו מאושרים.
    ויותר מזה אנחנו רוצים ילדים נוחים ובאותה נשימה שיהיו בטוחים בעצמם ודעתנים.
    וכל הסתירות האלה יצרו קונפליקט בתוכנו,
    אני רוצה לתת להם הכל אבל שלא יהיו מפונקים,
    אני רוצה לתמוך בהם אבל אני מרגישה שאין לי זמן,
    ואנחנו כהורים מחפשים את הפתרונות הנכונים.

    בספר נדבר על דמי כיס, מה קורה כשהילד מקבל מתנה והילד עושה פרצוף,
    איך מדברים עם ילדים על כסף, איך לגרום להם להיות מיודדים עם כסף.
    זה ברמה יומיומית, יש משפט ידוע "עזבי אותך מכסף, העיקר הבריאות"
    ואנחנו אומרות למה זה סותר? למה אי אפשר גם וגם?
    גם בריאות וגם כסף ונוחות. שני הדברים יכולים להיות ביחד.
    אנחנו רוצים שהילד שלנו ידע לבקש העלאה במשכורת וירגיש חופשי לדבר על כסף,
    איך נכון לדבר עם הילדים על כסף?
    כל זה בספר שפע קידס – איך לגדל ילדים לשפע– ניצה יניב ואלה שלומקוביץ.

    4

    error: Content is protected !!